Skip to main content

Ferde hatásvonalú csapágyak esetében az erő egy meghatározott érintkezési szögben hat a csapágyra (a radiális síkra nézve), mely az egyik futópályáról a másikra továbbítja azt. Ezt úgy kivitelezhető, hogy a két futópálya a csapágy tengelyéhez viszonyítva síkban eltolva helyezkedik el, így a csapágy képes elviselni egyidejűleg a radiális és axiális terheléseket.

A hatásszög növekedésével növekszik az axiális teherbírás, ezért a ferde hatásvonalú csapágyak optimálisabbak a nagy axiális erők elviselésére, mint a mélyhornyú golyóscsapágyak.
Elérhetők egysoros kivitelben önálló csapágyként vagy univerzális csapágypárként, valamint kétsoros kivitelben is.

Válassza az egysoros, ferde hatásvonalú golyóscsapágyakat, ha:

  • a csapágyazásoknak támogatniuk kell a kombinált terheléseket
  • az egyik oldalon közepes vagy nagy axiális terhelés áll fent
  • merev axiális vezetésre van szükség
  • a csapágyazásnak tengelyirányban szabadnak vagy előre terheltnek kell lennie
  • a nagy sebesség mellett a nagy axiális és radiális teherbírás is szükséges
  • a csapágyazásnak csendesen kell működnie, a fenti követelmények teljesítése mellett

Egysoros ferde hatásvonalú golyóscsapágyakat vs. kúpgörgős csapágyak sebesség-összehasonlítás
nG= korlátozó sebesség

egysoros-ferde-hatasvonalu-golyoscsapagyak-vs-kupgorgos-csapagyakVálassza a kétsoros, ferde hatásvonalú golyóscsapágyakat, ha:

  • az alkalmazásban nincs elég hely egy ferde hatásvonalú golyóscsapágypárhoz
  • a nagy radiális és axiális terhelések egyszerre hatnak
  • a billentési momentumokat is támogatni kell
  • viszonylag merev csapágyelrendezésre van szükség
  • a csapágyazásnak csendesen kell működnie, a fenti követelmények teljesítése mellett

Egysoros és kétsoros ferde hatásvonalú golyóscsapágyak szélességének összehasonlítása
B= a csapágy vagy csapágypár teljes szélessége

egysoros-es-ketsoros-ferde-hatasvonalu-golyoscsapagyak-szelessege

Amennyiben pont ilyen megoldásra van szüksége vagy kérdése merült fel, keresse szakértő kollégáinkat bizalommal!

Forrás: medias.schaeffler.hu